Rodzaj licencji - wybrać subskrypcję miesięczną za pracownika czy licencję wieczystą z płatnością jednorazową?
Masz do wyboru subskrypcję miesięczną albo płatność jednorazową (licencja wieczysta):
- W przypadku subskrypcji miesięcznej niewielka opłata ponoszona jest w każdym miesiącu albo za każdego zatrudnionego w firmie pracownika, albo wyłącznie za pracowników, którzy zalogują się chociaż raz w miesiącu do aplikacji. Ty wybierasz jedną z tych dwóch opcji.
- Płatność jednorazowa (licencja wieczysta) pozwala Ci jednorazowo opłacić całą aplikację (z możliwością rozłożenia płatności na kilka rat). Poniżej opisujemy cechy obu rodzajów płatności.
Cechy subskrypcji miesięcznej:
Pozwala Ci opłacać niewielką kwotę co miesiąc z możliwością rezygnacji z miesięcznym terminem wypowiedzenia.
Możesz wybrać opłatę wyłącznie za użytkowników, którzy faktycznie logują się do aplikacji albo za każdego zatrudnionego pracownika. Aktywny pracownik to taki, który przynajmniej raz w miesiącu zaloguje się do aplikacji.
W pierwszym przypadku (opłata wyłącznie za aktywnych użytkowników) koszt jest trochę wyższy, ale za to jeśli do aplikacji zaloguje się tylko 10 pracowników, ponosisz koszt tylko za te 10 osób, a nie za wszystkie zatrudnione w firmie osoby.
W drugim przypadku (opłata za każdego pracownika) koszt jest trochę niższy, zatem jeśli z aplikacji korzysta dużo osób, może to być korzystniejsza opcja dla Ciebie.
Nie wiesz czy wybrać opłatę za każdego pracownika czy za aktywnego w aplikacji użytkownika? Mamy dane statystyczne (znajdziesz je poniżej) pokazujące ile osób loguje się do aplikacji w zależności od rodzaju dostępnych w niej funkcji - poniżej je prezentujemy i możesz się nimi posiłkować przy obliczaniu kosztów miesięcznych.
W przypadku subskrypcji miesięcznej w cenie dostajesz także regularne aktualizacje aplikacji i serwera, dbanie przez nas o ich bezpieczeństwo i niezawodne działanie. W przypadku licencji wieczystej możesz takie wsparcie też otrzymać, ale za dodatkową opłatą. Ponadto zachęcamy do regularnych spotkań z nami (np. co 2 albo 4 tygodnie), żeby omówić dotychczasowe efekty wdrożenia, zastanowić się nad usprawnieniami, zarówno pod względem technicznym, jak i samej komunikacji z pracownikami czy postępów nad wdrażaniem strategii Employer Brandingu.
W przypadku subskrypcji miesięcznej także możemy dowolnie modyfikować dla Ciebie aplikację. Każde wdrożenie to przygotowanie nowej, dedykowanej aplikacji dla danego klienta na osobnym serwerze, dlatego możliwe jest wprowadzanie dowolnych zmian w kodzie. Są one jednak dodatkowo wyceniane przez nas i opłacane przez klienta.
Nie ma dodatkowego kosztu wdrożenia pod warunkiem, że wdrożenie zostanie zrealizowane w przeciągu 100 godzin pracy naszych programistów. Na bazie naszych dotychczasowych wdrożeń zakładamy, że jest to wystarczająca liczba godzin na przeprowadzenie wdrożenia bez wprowadzania zmian w aplikacji. Każda dodatkowa godzina pracy wynosi 190 zł za godzinę.
Cechy płatności jednorazowej
(licencja wieczysta):
Płacisz tylko raz - nie ponosisz opłat miesięcznych przez lata. Możesz tę płatność rozłożyć także na kilka rat. Skontaktuj się z nami, żeby ustalić warunki płatności. Aby zadbać o naszą płynność finansową co do zasady zakładamy, że ostatnia rata zostanie wpłacona w terminie maksymalnie 5 miesięcy od rozpoczęcia współpracy.
Poza samą aplikacją otrzymujesz także kod źródłowy całej aplikacji (aplikacja mobilna + część serwerowa). To pozwala Ci na uniezależnienie się od nas, jeśli chcesz ją dalej rozwijać samodzielnie albo z inną firmą. Kodu nie można upubliczniać, sprzedawać, wdrażać w spółkach zależnych ani wykorzystywać do udostępnienia aplikacji większej liczbie pracowników niż zostało to zawarte w umowie.
Mimo wszystko możesz dodatkowo wykupić nasze miesięczne wsparcie programistyczne czy wsparcie mailowe lub telefoniczne dla pracowników. Zwykle klienci wybierają ryczałt 10-20 godzin miesięcznie naszego wsparcia przy cenie 190 zł za godzinę, ale sam decydujesz jaka liczba godzin będzie dla Ciebie odpowiednia (od 0 wzwyż).
Podobnie jak w przypadku subskrypcji, tutaj także możemy dowolnie modyfikować dla Ciebie aplikację. Każde wdrożenie to przygotowanie nowej, dedykowanej aplikacji dla danego klienta na osobnym serwerze, dlatego możliwe jest wprowadzanie dowolnych zmian w kodzie. Są one jednak dodatkowo wyceniane przez nas i opłacane przez klienta.
Koszt wdrożenia jest uwzględniony w cenie, pod warunkiem, że wdrożenie zostanie zrealizowane w przeciągu 100 godzin pracy naszych programistów. Na bazie naszych dotychczasowych wdrożeń zakładamy, że jest to wystarczająca liczba godzin na przeprowadzenie wdrożenia bez wprowadzania zmian w aplikacji. Każda dodatkowa godzina pracy wynosi 190 zł za godzinę.
W przypadku płatności jednorazowej nie oferujemy w cenie regularnego aktualizowania aplikacji albo dbania o jej bezpieczeństwo. Idea płatności jednorazowej jest taka, że otrzymujesz od nas produkt, którym możesz samodzielnie się zajmować i go rozwijać. Natomiast jak to zostało opisane w punkcie wyżej, możesz mimo wszystko wykupić ryczałt godzin naszych programistów (np. 10-20 godzin miesięcznie) na dowolne prace, które dla Ciebie wykonamy, w tym na aktualizowanie aplikacji i serwera.
Podobnie jak w przypadku subskrypcji, zachęcamy do utrzymania kontaktu z nami poprzez regularne spotkania np. co 2-4 tygodnie, żeby omówić dotychczasowe efekty wdrożenia, zastanowić się nad usprawnieniami, zarówno pod względem technicznym, jak i samej komunikacji z pracownikami czy postępów nad wdrażaniem strategii Employer Brandingu. My z kolei będziemy dzielić się naszą wiedzą zdobytą we współpracy z innymi klientami.
Koszt wdrożenia z licencją wieczystą uwzględnia liczbę pracowników, dla których zostanie udostępniona aplikacja. Aplikacja nie może być udostępniona większej liczbie pracowników niż zostanie to ustalone w umowie. Jednocześnie w umowie ustalany jest koszt za każdego dodatkowego użytkownika, którego klient chciałby "dokupić" w przyszłości (np. ze względu na wzrost zatrudnienia albo chęć wdrożenia narzędzia w nowym miejscu) i taka opłata jest ponoszona w przyszłości w razie chęci zwiększenia puli użytkowników.
Ile osób loguje się do aplikacji?
Dotychczasowe wdrożenia pozwalają na wyciągnięcie następujących danych:
- Same komunikaty wewnętrzne przyciągają od 30% do 40% wszystkich pracowników w firmie – tyle osób pobiera aplikację i korzysta z niej każdego miesiąca, jeśli jest tam komunikacja wewnętrzna firmy.
- Pozostali pracownicy decydują się na zainstalowanie aplikacji i korzystanie z niej ze względu na inne funkcje.
- W zależności od tego jak wygląda praca w danej firmie, tym co przyciągnie pracowników do aplikacji może być co innego. U niektórych klientów szczególnie istotne są harmonogramy zmian, a u innych ankiety.
- Są funkcje, które dają bardzo duże prawdopodobieństwo, że z aplikacji będzie korzystać zdecydowana większość pracowników (nawet 90% załogi) niezależnie od firmy. Jest to np. możliwość wypełniania wniosków urlopowych w aplikacji albo integracja z infokioskiem.
- Im więcej osób korzysta z aplikacji (niezależnie z jakiego powodu, tj. jaką potrzebę zaspokaja pracownik uruchamiając ją), tym większa szansa, że pracownicy przeczytają (nawet „przy okazji”) komunikaty wewnętrzne i tym większa siła oddziaływania Employer Brandingu.
Zainteresowaliśmy Cię?
Jeśli masz dodatkowe pytania, umów się z nami na 30-minutową telekonferencję. Zostaw poniżej swoje dane, skontaktujemy się z Tobą.
Expansio
Rubież 46, 61-612
Poznań
office@expansio.pl
+48 880 338 352